2:advent

Har precis kommit tillbaka från Söderhamn, har varit där hemma i helgen. Igår så va jag och Lina i Gävle och kollade på Winnerbäck, det var grymt! Var en tjej som std framför oss som svimmade i början av konserten, skit läskligt. Hoppas det gick bra med henne sen!

Efter konserten så åkte jag hem, Samuel var hemma hos mig, så vi gick och la oss. Jag somnade så fort jag la huvudet på kudden, astrött.

Idag så har vi hållt på med min bil hela dagen. Vi ha monterat extralysen. Fanns bara ett problem... När jag kommer till Vallsta märker jag hur alla bilar bländar mig. Så trycker upp och ned hellysespaken men ingenting händer, hellyset är på vad jag än gör! Så stannar jag bilen och stänger av den. Hellyset lyser fortfarande!!! Så ringde jag pappa och frågade vad jag skulle göra. Bilarna tutar och bländar och jag får fan panik! :p. Så vinklade jag ned extralyserna och drog hem igen. Pappa fixade något på den när jag kom hem och sa att nu skulle det vara lugnt. Men krånglade de igen skulle jag dra ur en grej i motorhuven. Så körde ja iväg. Kom till Järvsö, då börja bilar att blända och tuta, körde in på macken och drog ur säkringen. Sen körde jag vidare! Stannade hos Nina och Victor i Ljusdal och drack kaffe. Sen drog jag iväg igen! I kårböle kommer det framkutandes en hare på vägen, jag saktade ner farten så han kom över och när han var över gasade jag igen, men då vände han. PANG så var han påkörd :(. USCH. Stackarn, vilken ångest. 

Känner att det bara blir fel när jag sätter mig i bilar.
När jag körde samuels bil för några veckor sedan stannade bilen mitt i  vägen utan förvarning och jag fick inte igång den. Några dagar senare åkte jag till stugan med min bil och den lät. När jag kom fram sa kalle att det var nå fel på den och att jag lära köra hem den till Söderhamn försiktigt någon dag. När jag skulle köra hem den en fredag efter jag varit i skolan i sveg, ja då åker högra rutan ned och jag skippar skolan och åker hem 20 mil med en neddragen ruta som inte rör sig ur fläcken när man försöker ta upp den! Nu när äntligen bilen och rutan är lagad så funkar inte mina extralysen! ÅH! plus att jag känner mig som en mördare. Jag har dödat en hare :(


Nu ska jag sova, hoppas dagen blir bättre imorgon. Förövrigt låter jag nog bilen stå....

Kommentarer
Postat av: LIna

Men lilla gumman! Jag hörde vad som hände, du är ingen mördare :(

2009-12-07 @ 14:58:04
URL: http://linasplats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förlåt.. Du är ingen mördare... =( Tänk vad skönt för honom att slippa vintern och vistas i Harhimlen istället!!

2009-12-07 @ 22:04:10
URL: http://oliva.blogg.se/
Postat av: Hanna

mm, då kanske han blir grå.

2009-12-08 @ 15:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0